تور کربلا

ساخت وبلاگ

باغ امام صادق (ع)

باغ امام صادق ع از مکان های زیارتی کربلا است که در تور کربلا در صورتی که وقت داشته باشد می تواند در فرصت مقتضی که در تور کربلا بدست می آورند به دیدن این مکان بروند. البته باید گفت که درباره این سندیت این باغ اشکالاتی وجود دارد. که در این مطلب به آن به صورت اجمال توجه شده است.

تور کربلا از تهران

باغ امام صادق(ع) کجاست ؟

افرادی که به زیارت امام حسین(ع) نائل شده اند می دانند که در کنار مقام صاحب الزمان عجل الله الشریف در انتهای خیابان سدره المنتهی کربلا ، پلی روی نهر حسینیه بنا شده است که از طریق این پل وارد بازاری می شوید که بعد از طی مسافتی حدودا ۳۰ متری یکی از نقاط زیارتی کربلا واقع شده است که به باغ امام صادق (ع) مشهور است.

تور کربلا از تهران

علت نام گذاری باغ امام صادق (ع)

علت نام گذاری این مکان به نام باغ امام صادق (ع) به این دلیل است که گفته شده است : در یکی از سفرهایی که امام جعفر صادق علیه السلام به منظور زیارت جدشان امام حسین علیه السلام به کربلا آمده بودند . به طور ناشناس مهمان صاحب این باغ می شوند اما صاحب باغ امام جعفر صادق (ع) را می شناسند و به میمنت حضور ایشان باغ پر از درختان خرما را به حضرت هدیه می کنند.

نقل شده است که امام صادق (ع) هر زمانی که به زیارت کربلا و جد مبارکشان به عتبات عالیات مشرف می شدند در این باغ اقامت می کردند و بعد از اینکه در آب فرات غسل انجام می دادند به زیارت امام حسین علیه السلام عازم می شدند.

صدام لعنت الله علیه در سال ۱۹۹۱ میلادی این باغ منسوب به امام صادق علیه السلام را به طور کامل تخریب نمود تا اثری از آن بجا نماند اما بعد از دوران سختی که در زمان صدام بر شیعیان گذشت این مکان دوباره رو به آبادانی گذاشته و در همان مکان باغ ، ساختمانی ساخته شده است که تبدیل به زیارتگاه و نقطه مقدسی برای دوستداران اهل بیت (ع) شده است.

تور کربلا از تهران

سندیت باغ امام صادق (ع)

به تمام عزیزانی که با یکی از انواع تور کربلا هوایی و زمینی ما به کربلا مشرف می شوند و همچنین سایر عزیزان هموطن زائر کربلا باید به عرض رساند که سندیت باغ امام صادق علیه السلام که به عنوان یکی از مکان زیارتی کربلا مشهور شده است مشکوک است و نمی توان به طور قطع آنرا از نقاط زیارتی معتبر کربلا دانست .

تور کربلا از تهران

توصیه به زوار کربلا

با توجه به اینکه سندیت این مکان زیارتی کربلاقابل اعتماد نیست به همه عزیزان زائر توصیه می شود که قدر وقت و فرصت زیارت امام حسین علیه السلام را با سایر شاید و بایدهای غیر معتبر از دست ندهند.

اگر به دیدن باغ امام صادق (ع) رفتید اگر در برگشت می خواهید به زیارت حرم مطهر امام حسین علیه السلام و یا زیارت حرم مطهر حضرت عباس سلام الله علیه بروید سعی کنید از بازاری که در مسیر پیش رو دارید خرید انجام ندهید چرا که باید تا هتل بروید و وسایلتان را بگذارید و دوباره بگردید که باعث اتلاف وقت و انرژی شما می شود.

تور کربلا از تهران

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 192 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:26

هرانسان مومن عاشق امام حسین علیه السلام به شوق زیارت امام اولین مکانی که میرود حرم امام حسین علیه السلام است در کربلا علاوه بر حرم امام وحضرت ابولفضل علیه السلام مکانهای مقدس دیگری وجود دارد.در تور کربلا با ما باشید تا شما را با این مکانها اشنا کنیم.
تور کربلا
1 ـ حرم امام حسین(علیه السلام)،که به همراه حرم ابوالفضل العباس(علیه السلام) و فضاهای پیرامون این دو جایگاه، بخش مرکزی کربلارا تشکیل می دهند. حرم مطهر بیش از دو متر از سطح شهر کربلا پایین تر است; از این رو تعداد زیادی پله زائران را از دروازه ها به درون صحن هدایت می کند.

ساختمان کنونی حرم از ساخته های دوره صفوی و عثمانی و قاجار است. حرم مطهر از گنبدی بزرگ و مطلاّ تشکیل شده که بر روی گنبد خانه ای بزرگ و چندین رواق و یک مسجد بزرگ و صحنی وسیع است که تمامی این مجموعه را در بر می گیرد. گنبد طلا از ساخته های دوران صفویه است

درزیرگنبد،ضریح نقره ای و بزرگ و چند ضلعی قرار دارد که قسمت عمده فضای گنبدخانه را پرکرده و درون آن قبر مطهر امام حسین(علیه السلام) و دو فرزندش علی اصغر و علی اکبر قرار دارد. در سمت شرق ضریح مطهر حضرت، فضایی است که در جنوب آن پنجره ای نقره ای قرار دارد. اینجا آرامگاه قسمت اعظم شهیدان واقعه کربلا است که همگی آنان پیرامون آن پنجره و فضاهای اطراف پراکنده و مدفون هستند. گرداگرد گنبدخانه را چهار رواق در بر گرفته است.

حرم مطهر دارای ایوانی است که قسمتی از آن با خشتهای طلا پوشیده شده و بخشهای دیگر آن با کاشی مُعَرَّق و نفیس اصفهان تزیین شده است. سقف بلند ایوان را مجموعه ای از ستونهای مرمرین، تراش هنرمندان اصفهانی نگاه داشته است.
تور کربلا
2 ـ قتلگاه; جایگاهی است در نزدیکی آرامگاهحبیب بن مظاهر اسدی که بنابر گفته روایات، امام حسین(علیه السلام) در آنجا به شهادت رسید و بعدها به جایگاه کنونی منتقل شد و دفن گردیده اند.
تور کربلا
3 ـ تلّ زینبیّه;درفاصله20متری ازسمت غرب صحن مطهّر، تپه ای به ارتفاع 5 متر وجود دارد که امروزه بر روی آن اتاقی ساخته شده است، این تپّه به نام <<تلّ زینبیّه>> یا تپّه حضرت زینب(علیها السلام) مشهور است و بنا به نقل مورّخان، تپّه ای بوده است که در روز عاشورا حضرت زینب برروی آن می رفته و از سیر وقایع جنگ آگاهی می یافته اند.
تور کربلا
4 ـ حرم منوّر و پاک ابوالفضل العباس(علیه السلام); این حرم در فاصله 350 متری شمال شرقی حرم امام حسین(علیه السلام)قرار گرفته و دارای قبّه و بارگاه شکوهمندی است که جسد پاک این سردار رشید و یار وفادار امام حسین(علیه السلام) را در بَرگرفته است. ساختمان دارای گنبدی طلایی است که بر روی گنبد خانه ای کوچکتر از حرم امام حسین(علیه السلام) قرار

دارد. گِرداگرد قبر مطهّر را چهار رواق و صحن فراخ و وسیعی به همراه ایوان زیبا در برگرفته است.

ضریح زیبای آن حضرت به دستور مرحوم آیة الله العظمی حکیم در سال 1965 میلادی در اصفهان ساخته شد.
تور کربلا
5 ـ آرامگاه حبیب بن مظاهر اسدی; او یکی از شهدای روز عاشورا است که در سن 80 سالگی به یاری امام حسین(علیه السلام) شتافت و شهید گردید و در فاصله 10 متری از ضریح مطهر و در رواق جنوب غربی مدفون است و دارای ضریح کوچکی است.
تور کربلا
6 ـ آرامگاه سید ابراهیم مجاب; وی امام زاده والا مقام و عظیم الشأن و دارای نسل مبارکی است. او ابراهیم فرزند محمّد العابد فرزند امام موسی بن جعفر(علیه السلام) است که در این بقعه مطهّر دفن شده است و بنا به نوشته مورّخان، بسیاری از سادات و بزرگان پیرامون او مدفونند. آرامگاه او در رواق حرم مطهّر و در گوشه شمال غربی آن است.
تور کربلا
7 ـ در سرتاسر صحن و حجره های گرداگرد آن و رواقها، بسیاری از بزرگان در طول تاریخ دفن شده اند، برخی از این حجره ها به نام شخصیتی که در داخل آن دفن شده، مشهور است; همچون آخرین مقبره ای که در جنوب سمت مشرق قرار دارد و مدفن بسیاری از علمای دین می باشد که مشهورترین آنها مرحوم آیة الله میرزا محمّد تقی شیرازی است که درسال 1920میلادی، رهبری انقلاب مردم بر ضدّ دولت انگلیس را بر عهده داشت. از دیگر مشاهیر مدفون در این بقعه مطهر، میرزا محمّد تقی خان امیر کبیر است که پس از به قتل رسیدنش در کاشان، به کربلا منتقل و در مقبره ای در رواق شرقی حرم مطهر دفن گردید، همچنین قاجاریه نیز در رواق شمالی، دارای مقبره ای هستند که جمعی از آنان در آنجا مدفونند.
تور کربلا
8 ـ خیمه گاه; در جنوب صحن مطهّر امام حسین(علیه السلام) و در فاصله 250 متری واقع است. (بنابه نقل مورّخان، محلّ برافراشته شدن خیمه ها و چادرهای سید الشهدا(علیه السلام) و یاران او بوده است). امروزه جایگاه خیمه ها را با ساختمانسازی به تصویر کشیده اند.
تور کربلا
9 ـ مقام حضرت مهدی(علیه السلام) در میان نخلستانهای کرانه رودخانه فرات که این شاخه رودخانه به نام <<نهر علقمه>> مشهور است، از شمال کربلا می گذرد و آن جایگاهی است منسوب به حضرت حجّت(علیه السلام) که مردم در آن به نماز می پردازند.
تور کربلا
10 ـ حُرّو آن شهرکی است در جنوب غربی کربلا که در فاصله 9 کیلومتری از شهر واقع شده و نام آن برگرفته از نام حرّ بن یزید ریاحی است. او در روز عاشورایکی از فرماندهان لشکر عبیدالله زیاد بود ولی بعدها توبه کرد و به لشکر حق پیوست و تا پای جان ایستاد و به شهادت رسید و در این موقعیّت دفن گردید. امروزه آرامگاه او، که از ساخته های شاه اسماعیل صفوی است، دارای صحن و رواق و گنبد کاشی کاری است و مؤمنان فوج فوج به زیارت قبرش می شتابند.
تور کربلا
11 ـ آرامگاه الأخرس بن الکاظم(علیه السلام); وی محمد ابن أبی الفتح أخرس، از نوادگان حضرت موسی بن جعفر(علیه السلام)است که بقعه اش در حومه کربلا، در محله ای به نام <<الأبتر>> قرار دارد.
تور کربلا
12 ـ آرامگاه ابن حمزه; وی نواده امیر المؤمنین و از امام زادگان بلند مرتبه است.
13 ـ آرامگاه عون بن عبدالله; در نسبت این امام زاده تردیدهایی وجود دارد که آیا وی همان عونی است که در کربلا شهید شد و یا نواده امام حسن(علیه السلام) است؟ امروزه وی دارای بقعه و بارگاه باشکوهی در 11 کیلومتری شمال غربی کربلا و در آغاز بزرگراه کربلا ـ بغداد می باشد. این امام زاده بسیار مورد توجّه مردمان عراق و دارای نذر مجربی است; از این رو همواره مزار او مملو از زائر و نذورات آنان است.
تور کربلا
14 ـ آرامگاه طفلان مسلم; این آرامگاه درراه کربلا ـ بغداد، در حومه شهر مسیّب قرار دارد

این دو کودک به نامهای محمّد و ابراهیم، فرزندان حضرت مسلم ابن عقیل هستند که پس از شهادت پدرشان به شهادت رسیدند، آرامگاه این دو کودک صحن و سرای باعظمتی داشته و بر قبر هر یک گنبد و ضریحی قرار دارد.

15 ـ آرامگاه ابن هاشم; وی از نوادگان حضرت موسی بن جعفر(علیه السلام)است که در سال 745هـ . . وفات یافت و آرامگاهش امروزه در کویری واقع در شمال غربی کربلا می باشد. قبر او دارای صحن و سرای بزرگی است و در میان اعراب بیابان گرد بسیار معروف است و آنان همواره بدو پناه آورده و نذر می کنند.

16 ـ آرامگاه ابن فَهْد حِلّی; او از فقهای امامیّه است و قبرش در غرب خیابان <<باب القبله>> درون مسجدی به نام او قرار دارد.

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 172 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 6:30

تور کربلا نیمه شعبان

تور کربلا فوری به طور ویژه از تهران

تور هوایی کربلا - تور کربلا از تمام استان تهران

ثبت نام تور کربلا همین حالا

ثبت نام تور کربلا نقد ی و اقساطی

تور کربلا نجف کاظمین سامراء هوایی

ثبت خاطرات و سفرنامه کربلای شما در وبسایت تور کربلا زیر نظر سازمان حج و اوقاف

نمونه از سفرنامه کربلا هموطنان عزیز:


بسم الله الرحمن الرحیم

شنبه، دهم تیر ماه 1391؛


تور کربلا فوری به طور ویژه از تهران
حدود ساعت 5 توی یکی از شهرهای استان ایلام برای نماز صبح نگه داشتند. نماز رو به امامت حاج عبدا... خوندیم و راه افتادیم.

دیگه کسی حال و حوصله شوخی و سر و صدا نداشت. به محض تماس با صندلی خوابشون برد!

حدود یک ساعت که گذشت و هوا کم کم روشن شد، بیرون از اتوبوس رو که نگاه می کردی جنگل های تنک بلوط رو می دیدی که تا بالا ترین نقطه کوه های سر به فلک کشیده رشته کوه های زاگرس ادامه داشتند و گه گاه رودی و جویباری گل آلود از گذر آب از بین صخره ها، از زیر و کنار جاده گذر می کرد. شاید هم در نگاه خودشون برعکس!
تور کربلا فوری به طور ویژه از تهران
حدود ساعت 7 بود که اولین نشانه ها از پیش گویی سید خودش رو نشون داد. اتوبوس وسط راه خاموش شد ولی شکر خدا زود مشکل حل شد و راه افتاد.

اما ساعت حدود 5/8 صبح بود و تازه داشتیم از تماشای مناظر زیبای دور و نزدیک اطراف جاده لذت می بردیم و نقشه یه سفر در آینده رو می کشیدیم که اتوبوس ولووی نارنجی رنگ خط تهران-ایلام، نرسیده به کرمانشاه، بین راه، در کنار کوه های سر به فلک کشیده زاگرس با جنگل های بلوط زیبایش در یک طرف و در کنار زمین های کشت دیم گندم در طرف دیگر، نزدیک تک درختی که یک الاغ به آن بسته شده بود، سومین تجربه سید رو رقم زد، خاموش شد و دیگه روشن نشد!!!
تور کربلا فوری به طور ویژه از تهران
و باعث شد باز هم بچه ها ذوقشون گل کنه: <<ای فلک؛ آسودگی در سرنوشت ما نوشته نشده است!!>>.

ای خدا! 6 تا اتوبوس؛ حتما باید یه سیدی که با میومد همین سید باشه؟!! برای این که دلمون خوش باشه گفتیم صد البته که حکمتی در کار بوده.

البته چیزی که بیش تر خیال ما رو از نرفتن راحت می کرد و همه می دونستند، نه پیشگویی سید، که تجارب تلخ محسن، همسفر اول، بود! سه بار تلاش نافرجام برای سفر به عتبات عالیات! که یک بارش با تیر اندازی از طرف نیروی دریایی ارتش ناکام مونده بود! این بار صدقه سریشون چی می خواست به سرمون بیاد، خدا می دونست!!
تور کربلا فوری به طور ویژه از تهران
به احمد پیام داده بودم: <<کربلارفتی جای ما هم زیارت کن!>>

کلاً ابر و باد و مه و خورشید و فلک و سید و محسن و اتوبوس و همه و همه دست به دست هم دادند ولی نتونستند ما رو از رحمت خدا ناامید کنند! برای برو بچز دانشگاه شاهد بن بستی وجود نداره، اونا یا راهی خواهند یافت، یا راهی خواهند ساخت!!! (خلاصه دیگه!!)
تور کربلا فوری به طور ویژه از تهران
صبحانه رو همون جا کنار جاده با ویووی اون الاغ نازنین(!) خوردیم و نخوردیم تا دو تا مینی بوس بنز سبز و قرمز نه چندان تر و تمیز از راه برسند و خودمون و وسایلمون رو روی هم رفته سوار کنند و بارقه ای از امید رو دوباره در دل های ما زنده کنند.

سه تا از اتوبوس ها حدود ساعت 11 از مرز رد شده بودند، وقتی که ما هنوز 2 ساعت دیگه راه داشتیم تا به مرز برسیم.
تور کربلا فوری به طور ویژه از تهران
سفر با مینی بوس هم اگه اون حجم چمدون و آدم ریشو اجازه می داد، لذت خاص خودش رو داشت. به هر کامیونی که می رسیدیم دست تکون می دادیم و انواع و اقسام بوق ها رو تحویل می گرفتیم.

یه بار توی یه گردنه پر از درخت دیدیم بد جور بوی گاز میاد، مینی بوس که با گازوئیل کار می کرد، به یمن وجود انبوهی از بچه ها و وسایل از نعمت دیدن جلوی ماشین هم که محروم شده بودیم، نتیجتاً صبر کردیم! تا این که از یه تریلی تانکر دار سبقت گرفتیم و کشف کردیم که همه بوها از تانکر بلند می شه!! این کشف همانا و زبون و شکلک در آوردن بچه ها برای راننده تریلی همانا!! راننده تریلی هم که فکر می کرد بچه ها خیلی ازش خوششون اومده، یه مدت از کنار مینی بوس تکون نخورد تا بچه ها دنبال گزینه غلط کردم بگردن!!!
تور کربلا فوری به طور ویژه از تهران
خلاصه به هر زحمتی که بود و با تحمل صداهای نخراشیده سرودها و شعرهایی که بچه ها و خصوصا صادق می خوندند و بعد از گذر از کرمانشاه و ایلام و مهران، بالاخره حدود ساعت 5/12 به پایانه مرزی مهران رسیدیم.

تا طبق مانیفست(لیست) به صف بشیم ( من شماره 9 بودم) و گذرنامه هامون مهر خروج بخوره و بعد از صد متر پیاده روی برسیم به مسجد کنار مرز عراق، شد ساعت 5/1 و وقت اذان. دو تا دو رکعت به جماعت خوندن وقت زیادی نمی خواست.
تور کربلا فوری به طور ویژه از تهران
بچه ها کم کم گرسنه شده بودند و یه چند تا خیار خوشمزه بومی بیدگل(!) می تونست یه مدت سر چند تاشون رو گرم کنه.

بعضی از بچه ها هم که دفعه اولشون بود مسافرت اینترنشنال می رفتند یه نمه جو گیر شده بودند. مثلاً علی اصغر وقت مهر خوردن گذرنامش مدام با اون لحن و ادای جالبش می گفت: <<بچه ها، بچه ها، باورتون می شه؟ من دارم می رم خارج، خارج!!>> و بعدش هم اگه یکی باهاش شوخی می کرد می گفت: << این جا ایران نیست که از این کارا می کنیا، این جا خارجه!! یه کم کلاس بذار!>> و بعد عینک دودیش رو با خون سردی روی صورتش می گذاشت.

تور کربلا فوری به طور ویژه از تهران

مجدداً یه صد متری طی کردیم و بعد از رد شدن از داخل یه سوله دوباره طبق شماره به صف شدیم و پشت در عراق وایسادیم!! با اشاره افسر عراقی که به تک تک ما به فاربی(!) سلام و خوش آمد می گفت، رسماً وارد کشور عراق شدیم.

این که می گم پشت در عراق، خیلی هم بی ربط نیست. اون قسمتی از مرز که باید ازش رد می شدیم، یه دیوار به ارتفاع 2 متر بود که از دو کشور یه راه رو بهش ختم می شد. وسط این دیوار یه درب یه لنگه ای آهنی با عرض یک متر قرار دادشت که با قفل شدن این در، مرز بسته می شد، به همین راحتی!!

دوباره یه پنجاه متری رفتیم تا رسیدیم به پایانه مرزی <<کوت>> عراق. جایی که یه خورده دیوار و اتاق و سقف و در و پنجره همین طوری بی قاعده انداخته بودند دور هم و یه خورده هم سیم خاردار دور و اطراف ریخته بودند و نسبت به پایانه مرزی مهران یه سر و گردن که چه عرض کنم، دو سه تا قد و هیکل کم داشت، ولی، نسبت به طرف ایرانی، امکانات کامپیوتری و ایکس ری و... نسبتاً بهتری داشت و دیگه سربازها زحمت بیرون ریختن و گشتن چمدون ها رو به خودشون نمی دادند.
تور کربلا فوری به طور ویژه از تهران
انگار گرد و خاک ها (بخونید ریزگردها!) هم بدون گذرنامه نمی تونن رد بشن (قابل توجه چتر باز های محترم!) پامون رو که تو عراق گذاشتیم باد و گرد و خاک اومد سراغمون.

دوباره طبق مانیفست به صف شدیم و گذرنامه هامون مهر ورود خورد (به تاریخ میلادی!) و دوباره صد متر پیاده روی تا اتوبوس ها. اتوبوس بنز سی صد و سه! بدک نبود. فقط کولرهاشون خیلی چنگی به دل نمی زد. به جای آب سرد کن هم گلاب به روتون، توالت داشت که البته قفل بود.

یادمه 11 سال پیش هم، که کلاس پنجم بودم، همین اتوبوس ها رو سوار شدیم و یه بار که به شدت نیاز به بی ادبی داشتم، هر کاری کردم راننده اجازه نداد برم اون جا. خدا نصیب گرگ بیابون نکنه!
تور کربلا فوری به طور ویژه از تهران
ورود به کشور عراق هم نسبت به 11 سال پیش که از مرز خسروی قصر شیرین رفته بودیم، خیلی راحت تر و با درد سر و معطلی و پیاده روی کمتری بود. حداقل خوبیش این بود که قدم به قدم عکس منحوس اون مردک رو نمی دیدی. چهار تا سرباز و افسر و کارگر و کارمند هم که می دیدی، با روی باز به واسطه شیعه بودن، کلی تحویلت می گرفتند و احترام می گذاشتند. نه مفاتیح ممنوع بود، نه کتاب و نه کاغذ و نه نامه برای ضریح حضرت سقا(ع) و نه خودکار و چفیه. آزاد. قربونش برم، مثل رفتن به زیارت آقا امام رضا(ع).

گفتم امام رضا(ع)، این رو هم بگم. نشد یه جا بریم و صحبت از دل تنگی بچه ها برای زیارت اباالحسن(ع) به میون نیاد... . خوش به حال بچه هایی که روز بعد از این سفر می خواستند یک ماه برن مشهد، طرح ولایت.
تور کربلا فوری به طور ویژه از تهران
خلاصه؛

بعد از جا به جایی وسایل و رسیدن کیک و آب میوه های تدارکات، ساعت 5/14 به وقت ایران و 13 به وقت عراق، راه 350 کیلو متری به سمت نجف رو در هوایی گرم، شرجی و سرخ رنگ از گرد و غبار آغاز کردیم.

با شروع راه و کار کردن کولر اتوبوس، گرمای هوا قابل تحمل تر شد.

مائده؛ غذایی که سربازان اسلام بسیار باهاش رفیق اند، سیر کننده موقت شکم بچه ها بود (حوصله معرفی مائده رو ندارم!)
تور کربلا فوری به طور ویژه از تهران
ماشاءا... اوضاع تدارکات هم خوب بود و میثم به جای ساندیس، مدام رانی می داد. آب معدنی هم کنارش. تا این که یه خورده جلوتر، از یه جا ناهار گرفتند.

قُدقُد!! کنسرو سوسیس مرغ! با ماست و سمون(نوعی نان خوش مزه عراقی) و البته پپسی!

خب! شکر خدا شکم بچه ها سیر شد.

تور کربلا فوری به طور ویژه از تهران

بگذریم؛

کنار جاده روستاهای خیلی محرومی به چشم می خوردند، ولی از لحاظ ساختار کلی، شباهات خیلی زیادی به حاشیه اروند داشت. نخلستان های بسیار و نخل های بی سر! ولی این نخل ها کجا و نخل های مقدس حاشیه اروند کجا؟!

بشنو از نخل چون حکایت می کند...

در این همه قامت بلند نخل، نی ها دیگه چیزی نمی تونستند ببینند.

آن نخل ها، راوی ایستادگی و پایمردی بسیجیان و علی اکبران حضرت روح ا...(ره) بودند، وقتی که شهید دادگر رفت بالای یکی از اون ها و خودش رو با چفیه محکم بست به نخل و هلیکوپتر عراقی رو با آر پی جی زد. و این نخل ها حاکی خفت و خواری متجاوز...
تور کربلا فوری به طور ویژه از تهران
آرام آرام و با گذشت مسیر، مردان و زنان پیر و جوان پیاده ای را می دیدی که از الآن قصد زیارت نیمه شعبان داشتند، با توشه ای قلیل و گاه فرزندی در آغوش. موکب ها هم آرام آرام رخ می نمودند به نام های گوناگون ( معرفی موکب باشد برای فصل های بعد!)

ظاهرا عراقی ها به عکس ائمه و اصحاب آن ها خیلی اهمیت می دادند و برای هر کدام از ایشان، حتماً باید تصویری داشته باشند. جالب آن که موکبی به نام <<مختار ابن ابو عبید ثقفی>> دیدیم که بر سر در آن عکس << فریبرز عرب نیا>> نصب شده بود!!!

چشم ها سنگین شد و... .

تور کربلا فوری به طور ویژه از تهران

نزدیک غروب در حوالی نجف بودیم و ایست و بازرسی ها کم کم زیاد می شد. همین طور تراکم پیاده ها، تراکم موکب ها، تراکم نخل ها با زمینه ای از غروب خورشید در کنار شط ها و نهر هایی که گه گاه رخ می نمودند. عجب فیلم زیبایی گرفتم از تصاویر زیباتری که می دیدم با زمینه صدای روضه ای که داشت حاج عبدا... می خوند.

ولی محمد رضا به دلیل این که لحظه ای داخل کادر بوده، به شوخی(!!!) گوشی را گرفت و فیلم را حذف کرد تا به من ثابت کند شیراز هم از نعمت وجود <<لُر>> بی بهره نبوده است!!!

محمدرضا!

هر چند بار ها گفتم که بد فرم دوستت دارم؛ ولی کار امروزت رو هرگز فراموش نخواهم کرد. التماس نکن، که معذرت خواهی هیچ فایده ای نداره!!

حالا که محمدرضا نگذاشت اون فیلم بمونه، پس توصیف اون لحظات هم...!

(ولی انصافاً گل پسریه برای خودش این محمدرضا! توی دانشگاه از افرادیه که خیلی بهش علاقه دارم.)
تور کربلا فوری به طور ویژه از تهران
باز بگذریم؛

8 ساعت وقت برای یه مسیر 350 کیلومتری با اون اوضاع و احوال هوا و خستگی و بدن چرک(!)، رسیدن به <<هتل قصرالوالی>> نجف رو برامون تبدیل به رؤیا کرده بود. حاضر بودیم کنار خیابون یه فرش بندازند ولی دلمون خوش باشه این مسیر ملالت آور بالاخره تموم شد. ( ملالت آورش برای بعد از مرز بود که تقریباً هیچ جذابیت و معنویتی توش دیده نشد!)

بعد از نیم ساعت، هم سفر اول، محسن، بعد از این که سر خیر شد و بقیه بچه ها رو صاحب اتاق کرد، با ما شد هم اتاقی! اتاق 401. اتاقی با نمای <<قبرستان وادی السلام>>! که توی اون تاریکی شب همون اول ما و هر کسی رو که میومد اتاق ما، از باز کردن پنجره به طرز وحشت ناکی پشیمون کرد!

هتل قصر الوالی یه هتل 5 طبقه توی خیابان <<المحیط>> هستش که بین حرم حضرت امیر(ع) و قبرستان وادی السلام قرار داره، نزدیک ورودی اصلی وادی السلام.


یا مرتضی مددیتور کربلا فوری به طور ویژه از تهران

ثبت نام تور کربلا نقد ی و اقساطی

تور کربلا نجف کاظمین سامراء هوایی

ثبت خاطرات و سفرنامه کربلای شما در وبسایت تور کربلا زیر نظر سازمان حج و اوقاف

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 192 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 5:57

هر زائری در طول مسافرت به عتبات عالیات یکی از اماکن زیارتی که تصمیم دارد زیارت کند مساجد شهر کوفه می باشددر تور کربلا همراه ما باشید تا شما را با این شهر مهم آشنا کنیم.
شهر کوفه نخستین شهر اسلامى است که در سالی 17 ه.ق.به دستور خلیفه دوم و ساخته شد.
کوفه براى نخستین بار در سال 36 ه.ق.پایتخت دولت اسلامى گردید و این هنگامى بود که امیر المؤمنین على علیه السلام براى جنگ جمل،مدینه منوره را به قصد عراق ترک کرد.بعدها به مرور باهمیتrlm; شهر افزوده شد و یکى از مراکز مهم علمى و سیاسى جهان اسلام گردید
امروزه شهر کوفه موقعیت پیشین خود را از دست داده و به عنوان یک بخش از توابع شهر نجف شمرده مىrlm;شود و فاصله دو شهر هشت کیلومتر است که تقریبا به یکدیگر متصل مىrlm;باشند
جایگاههاى زیارتى کوفه:
1-مسجد جامع کوفه:
یکى از چهار مسجد مهم و مقدس جهان اسلام (پس از مساجد مکه،مدینه و بصره) است.این مسجد نخستین ساختمان شهر جدید التاسیس کوفه در سال 17 ه.بود.مسجدى است مربع به طول 110 متر و عرض 116 متر،صحنى وسیع و بدون سقف و دیوارى عظیم و مرتفع دارد، همانند برج و باروهاى شهرهاى کهن،که در دوران عضد الدوله دیلمى ساخته شده است. این مسجد گنجایش چهل هزار نفر را دارد.
جایگاههاى مقدس درون مسجد کوفه:
ستونها و محرابهاى هفتrlm;گانه،این محرابها،محل نمازگزاردن برخى از معصومان و پیامبران علیهم السلام مىrlm;باشد.
دکة القضاء،سکویى است که بنا بر روایات،جایگاه قضاوت حضرت امیر المؤمنین بوده است و در شمال شرقى مسجد قرار دارد.
بیت الطشت،در مجاورت دکة القضاء است و جایگاهى است که در آن یکى از معجزات حضرت على علیه السلام به وقوع پیوست که تفصیل آن در<<مفاتیح الجنانrlm;>>آمده است.
محراب امیر المؤمنین،که محل شهادت آن حضرت نیزمىrlm;باشد.این محراب در میانه دیوار جنوبى مسجد قرار دارد و در سمت راست آن جایگاه شبستان بزرگ دیگرى است که بنا بر برخى روایات،آنجا محراب و محل شهادت على علیه السلام است.
محل به گل نشستن کشتى نوح،که فضاى گودى است در میانه مسجد.بنا بر روایات، کشتى حضرت نوح علیه السلام پس از مدتها سرگردانى،در این نقطه به خشکى رسیده است.
باب الثعبان (یا دروازه اژدها) ،یکى از دروازهrlm;هاى نخستین و کهن مسجد کوفه است که در میانه دیوار شمالى مسجد قرار دارد و در اینجا یکى از معجزات امیر المؤمنین على علیه السلام ظاهر شده است.
2-حرم مسلم بن عقیل:
آرامگاه حضرت مسلم،این شخصیت والا مقام در بیرون باروى مسجد کوفه و در سمت جنوب شرقى آن قراردارد که به وسیله راهرو کوتاهى از مسجد مىrlm;توان به درون صحن آن قدم نهاد.حرم حضرت مسلم علیه السلام فضاى وسیعى در شرق مسجد کوفه را در بر گرفته و از گنبد طلایى بزرگ و چندین رواق و شبستان و ایوان تشکیل شده است.
3-آرامگاه هانى بن عروه:
در برابر حرم حضرت مسلم و در سمت rlm;شمالىrlm; صحن او قرار دارد.وى از شیعیان با وفا و میزبان و همرزم مسلم بن عقیل در کوفه بود و به همراه او به شهادت رسید.
4-آرامگاه مختار بن ابى عبیده ثقفى:
وى سردارى است که پس از واقعه کربلا به قیام پرداخت و انتقام خون آن شهداى بزرگوار را از قاتلان آنان ستاند و آنان را به جزاى اعمالشان در این دنیا رسانید.قبر او در گوشه شبستانى در حرم حضرت مسلم،از سمت جنوب قرار دارد.
5-خانه امیر المؤمنین علیه السلام:
این خانه در اصل منزل مسکونى ام هانى،خواهر على علیه السلام بوده که حضرت پس از انتقال به کوفه آن را منزل خود قرار داد.این خانه در بیرون مسجد کوفه و در زاویه جنوب غربى آن قرار دارد.ساختمان کنونى آن گر چهrlm;قدیمى نیست لیکن در محل همان خانه حضرت ساخته شده است.
6-آرامگاه میثم تمار:
وى یکى از یاران با وفا و فدا کار امیر المؤمنین على علیه السلام بود که بر اثر پایدارى در ایمان به آن حضرت به شهادت رسید،امروزه آرامگاه او در فاصله 300 مترى از مسجد کوفه و در آغاز بزرگراه نجف-کوفه قرار دارد.
7-قصر دار الامارة،یا مقر والى کوفه:
این ساختمان کهنrlm;ترین ساختمان اسلامى در عراق بشمار مىrlm;رود و به دستrlm;سعد ابن ابى وقاص در سال 17 ه.پس از ساختمان مسجد کوفه ساخته شد.دار الاماره ساختمانى است مربع شکل به ابعاد 36/110 متر و 24/110 متر که امروزه تنها پایهrlm;ها و برخى دیوارهاىrlm;فرو ریخته آن باقى مانده است.این قصر یکى از ساختمانهاى عبرت انگیز روزگار است.در آن قصر مسلم به شهادت رسید و سر مبارک امام حسین علیه السلام و شهداى کربلا به نمایش گذاشته شد و سپس سرهاى قاتلان آن بزرگواران از سوى انتقام گیرندگان به نمایش در آمد.آنگاه ظالمان دیگرى سرهاى این انتقام گیرندگان را بریدند و در آن به نمایش گذاشتند، فاعتبروا یا اولى الابصار .
8-مسجد سهله:
یکى از مساجد مبارک شهر کوفه است،و روایات فراوانى در فضیلت عبادت در آن مسجد آمده است.این مسجد در فاصله دو کیلومترى غرب مسجد کوفه قراردارد و از صحنى وسیع به ابعاد 140 متر و 125 متر با دیوارى مرتفع تشکیل شده و در آن محرابهاى متعددىrlm;قرار دارد که منسوب به معصومان علیهم السلام مىrlm;باشد و در میانه سمت جنوب مسجد جایگاه بزرگى است که بر روى گنبدى قرار دارد و بهrlm;<<مقام حضرت مهدی علیه السلامrlm;>>مشهور است.
9-مسجد صعصعة بن صوحان:
صعصعه یکى از یاران با وفاى امیر المؤمنین علیه السلام بود.این مسجد که عبادتگاه وى است،در نزدیکى مسجد سهله قرار دارد.
10-مسجد زید بن صعصعه:
این مسجد مبارک نیز در نزدیکى مسجد پیشین قرار دارد.
11-مقام یونس علیه السلام:
این جایگاه که امروزه شکل و هیئت مسجد دارد،در میان عامه مردم به غلط به آرامگاه حضرت یونس بن متى علیه السلام شهرت یافته است.در قسمتى از گنبد خانه آن،محرابى است که گفته مىrlm;شود امیر مؤمنان علیه السلام در آنجا نماز گزارده است.این مقام امروزه در کنار رودخانه فرات و در فاصله یک کیلو مترى از مسجد کوفه واقع است و بنا بر برخى روایات،حضرت یونس در این جا از شکم نهنگ بیرون انداخته شد.باید افزود که آرامگاه حضرت یونس علیه السلام در شهر موصل بر بلنداى تپهrlm;اى قرار دارد وداراى گنبد و صحن و سرا است.
12-آرامگاه ابراهیم الغمر:
او ابراهیم فرزند حسن مثنى فرزند امام حسن مجتبى علیه السلام است،قبر او در سمت مغرب قبر میثم تمار در محلهrlm;اى به نامrlm;<<حى کندهrlm;>>مىrlm;باشد.او جد سادات طباطبایى است.

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 172 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:52

قیمت تور کربلا - قیمت تور کربلا هوایی - تور کربلا هوایی تهران- تور کربلا از شهریار- تور کربلا از کرج- تور کربلا از ایران- تور کربلا از تهران به نجف- تور زمینی کربلا از تهران

تور کربلا هوایی

ثبت نام کربلا برای نیمه شعبان

برگزاری انواع تور کربلا به صورت هوایی با بهترین پروازهای ایرانی

ایام نیمه شعبان را در کربلا و نجف باشید.

عید با سعادت ولادت آقا امام زمان عج

تور کربلا-ثواب و فضیلت زیارت امام سوم شیعیان

قیمت تور کربلا-تور کربلا از کرج- تور کربلا از ایران- تور کربلا از تهران به نجف -قیمت تور کربلا هوایی-تور کربلا هوایی تهران- تور کربلا از شهریار - تور زمینی کربلا از تهران

فضیلت زیارت امام حسین علیه السلام:

هشام بن سالم در روایتی ازامام جعفر صادق (ع)نقل نموده است که شخصی نزد حضرت آمد و پرسید :

چه اجر و مزدی است برای فردی که در نزد حسین علیه السلام اقامت گزیند ؟
حضرت فرمودند :
هر روزش برابر هزار ماه است .
( همانطور که عظمت شب قدر به این است که از هزار ماه بهتر است ، عظمت یک روز اقامت در نزد آن قبر شریف هم برابر با هزار ماه است ؛

اما نکته آنجاست که شب قدر گر چه از هزار ماه برتر است ولی سالی یکبار است ، در حالیکه اقامت در کربلا در هر روز قابل تکرار است ).
آن مرد پرسید :
چه اجر و پاداشی است برای کسی که در راه رسیدن و در خود آن مکان مقدس از دارائیش خرج کند ؟
حضرت فرمودند :
خدا هر درهمی را که خرج کرده به هزار درهم پاداش خواهد داد .
( در دنیا اموالش پربرکت میشود و در آخرت هم به هر درهمی هزار درهم برای وی حساب میکنند ).
راوی میگوید ، عرض کردم :
چه ثوابی است برای کسی که در نزد آن امام علیه السلام نماز گذارد ؟
حضرت فرمودند :
هر کس دو رکعت نماز در نزد آن حضرت بخواند هر چه از خدا بخواهد به او عطا فرماید .
عرض کردم :
چه ثوابی است برای آنکه از آب فرات غسل کند ؟
حضرت فرمودند :
اگر به قصد زیارت حضرت در آب فرات غسل کند از گناهانش پاک میشود مانند روزی که از مادر متولد شده است .


کامل الزیارات ، باب 44 ، حدیث 2

قیمت تور کربلا-قیمت تور کربلا هوایی-تور کربلا هوایی تهران- تور کربلا از شهریار- تور کربلا از کرج- تور کربلا از ایران- تور کربلا از تهران به نجف- تور زمینی کربلا از تهران

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 172 تاريخ : شنبه 25 ارديبهشت 1395 ساعت: 2:59

ولادت با سعادت حضرت امام حسین علیه السلام در مدینه روز سوم شعبان سال چهارم هجری بوده است.
در توقیع حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف به قاسم بن علاء همدانی وکیل حضرت امام حسن عسکری علیه السلام آمده که؛ مولای ما حضرت حسین علیه السلام روز پنج شنبه سوم شعبان متولد شدند پس آن روز را روزهدار و این دعا را بخوان:
<<اللهم انی اسئلک بحق المولود فی هذا الیوم...>>
به سند معتبر از حضرت رضا علیه السلام از پدرانش از علی بن الحسین علیهم السلام روایت شده که چون حضرت حسین علیه السلام متولد شد حضرت رسول صلی الله علیه و آله وسلم به اسمابنت عمیس فرمود: <<فرزندم را بیاور>> من آن بزرگوار را در جامه ای سفید پیچیده خدمت ان حضرت بردم، آن جناب در گوش راست او اذان و در گوش چپش اقامه گفت، و او را در دامن خود نهاد و گریست.
اسماء عرض کرد: پدر و مادرم فدایت، گریه شما از چیست؟ فرمود: برای این فرزندم می گریم. عرض کرد: این کودک که الان به دنیا آمده فرمود: بعد از من گروهی از ستمکاران او را خواهند کشت. خداوند شفاعت مرا به آنها نرساند.
آنگاه فرمود: دخترم فاطمه را از این جریان باخبر نکن چون تازه این فرزند برایش متولد شده است.
سپس به حضرت علی علیه السلام فرمود: او را چه نام می گذاری؟ گفت در نامگذاری بر شما سبقت نمی گیرم؛ پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم فرمود: من هم بر پروردگارم سبقت نگیرم، جبرئیل نازل شد و فرمود:
ای محمد! خدای بزرگ تو را سلام می رساند و می فرماید:
<<عَلیٌّ مِنْکَ کَهارونَ مِنْ موسی؛ علی مسبت به تو به منزله هارون نسبت به موسی است>>
او را به اسم پسر هارون نام گذار که شبیر است.
پیامبر صلی الله علیه و اله وسلم فرمود: زبان من عربی است، جبرئیل عرض کرد نام او را <<حسین>> بگذار.
چون روز هفتم شد دو گوسفند سیاه و سفید برای او عقیقه کردند و یک رانش را به قابله دادند و سرش را تراشیده به وزن موی سرش نقره تصدق نمودند و خلوق (که چیز خوشبویی است) بر سرش مالیدند و فرمودند: ای اسماء
<<الدَّمُ فِعْلُ الجاهلیّةِ؛خون (بر سر نوزاد مالیدن) از آداب دوران جاهلیت است>>.
حضرت صادق علیه السلام می فرمایند: چون حضرت حسین علیه السلام به دنیا امد خداوند به جبرییل دستور داد که با هزار ملک نازل آید تا از جانب خداوند و خودش به حضرت رسول صلی الله علیه و آله وسلم تبریک بگوید.
چون جبرئیل پاین امد در جزیره ای به فرشته ایی از حاملان عرش عبور نمود که نامش فُطرُس بود که خداوند به او دستوری داده که در اجرای آن سستی ورزیده پس بالش را در هم شکسته و در ان جزیره انداخته بود و فطرس هفتصد سال در آنجا به عبادت خداوند مشغول بود تا روزی که امام حسین علیه السلام متولد شد.
چون دید که جبرئیل با ملائکه فرود می آیند از جبرئیل پرسید به کجامی روید؟ فرمود: خداوند نعمتی به حضرت محمدعطا فرموده مرا برای تهنیت و مبارک باد فرستاده است. فطرس گفت: مرا نیز با خود ببر شاید پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم برایم دعا کنند. جبرئیل او را به همراه خود برد.
چون خدمت پیامبر صلوات الله علیه رسید و از جانب خداوند و خود تهنیت گفت شرح حال فطرس را به عرض رسانید حضرت فرمود: به او بگو خود را به این مولود بمالد و به جایگاه خود برگردد.
فطرس خود را به حضرت حسین علیه السلام مالید و بالا رفت و در آن حال می گفت ای رسول خدا به زودی امت تو این مولود را شهید می کنند. چون ان بزرگوار بر من حق دارد هر کس او را زیارت کند من زیارت او را به حضرتش می رسانم و هیچ مسلمانی به او سلام ندهد یا بر او صلوات نفرستد مگر آنکه به حضرتش می رسانم.
به روایت مناقب؛ چون فطرسبه آسمان بالا رفت می گفت: کیست مثل من و حال آنکه من آزاد شده حسین -فرزند علی و فاطمه علیهما السلام- هستم.

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 172 تاريخ : چهارشنبه 22 ارديبهشت 1395 ساعت: 0:48

درباره گنبد و درب های حرم حضرت عباس علیه السلام

صحن بارگاه حضرت ابولفضل علیه السلام تعداد ده در دارد كه عبارت هستند از:

  1. باب الامام الحسن علیه السلام
  2. باب الامام الحسین علیه السلام
  3. باب صاحب الزمان علیه السلام
  4. باب موسی بن جعفر علیه السلام
  5. باب امیرالمؤمنین علیه السلام
  6. باب علی الهادیعلیه السلام
  7. باب الجوادعلیه السلام
  8. باب الرسول (ص) یا باب القبله كه درسمت جنوبی صحن و روبه قبله است و بالای آن ساعت بزرگی نصب شده ،
  9. باب العلقمی یا باب الرضاعلیه السلام
  10. باب الفرات

گنبد و درب های حرم حضرت عباس علیه السلام


گنبد حرم مطهر حضرت ابوالفضل علیه السلام


بارگاه حضرت اباالفضل(علیه السلام) شامل یك گنبد و دو مناره می باشد . قطر گنبد دوازده متر به صورت نیم كروی با نوك تیز و ساقه ای بلند است كه از آن پنجره هایی با قوس های كمانی به بیرون گشوده می شود. ارتفاع آن 39 متر است و نمای داخلی و بیرونی آن به صورتی زیبا تزیین شده است. در نمای داخلی آیه هایی از قرآن كریم در میان كاشی های زیبا به رنگ سفید و به خط ثلث به چشم می خورد. تاریخ كاشی كاری، بر اساس كتیبه آن، 1305 ق است. این كار را امین الدوله صدر اصفهانی انجام داده است. در 1375 ق ، نمای بیرونی گنبد با روكشی از طلا تزیین شد. این كار با تلاش مدیر اوقاف كربلا انجام یافت و در مجموع 6418 خشت طلا در آن به كار رفت. در قسمت پایین گنبد در نمای بیرونی، آیه هایی از قرآن همراه با آینه و طلاكاری نقش بسته است.

ثبت نام تور کربلا ویژه ماه شعبان

اگر شما هم جزو آندسته از هموطنان عزیزی هستید که مشتاق هستند تا زیارت امام حسین علیه السلام را با یکی از انواع تور کربلا ی هوایی و تور کربلا ی زمینی ما تجربه کنند می توانند از همین لحظه با ما تماس بگیرند.

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 219 تاريخ : سه شنبه 21 ارديبهشت 1395 ساعت: 2:46

مکان های زیارتی نجف شهر امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام


مکان های زیارتی نجف اشرف که با حرم پاک و مطهر و بارگاه ملکوتی حضرت مولی الموحدین امیرالمومنین علی ابن ابیطالب علیه السلام شهره آفاق شده است . دارای زیارتگاه ها و نقاط متبرکه و زیارتی خاصی می باشد که انسان در تور کربلا و نجف در زمانی که در شهر نجف اقامت دارد حتما باید به زیارت اماکن مقدسه نجف و کوفه برود.


لیست اماکن مقدس نجف اشرف :



تور کربلا هوایی از تهران حرم مطهر امام علی (علیه السلام):

مهمترین جاهای زیارتی نجف اشرف مرقد مطهر حضرت علی (ع) می باشد که رنج سفر زائران نجف را التیام می بخشد.


تور کربلا هوایی از تهران قبرستان وادی السّلام (دارالسلام):

این قبرستان از اهمیت ویژه ای در نزد مسلمانان و شیعیان برخوردار می باشد. و از روایات و احادیث چنین بر می آید که روح هر مؤمنی در هر کجای دنیا که از فوت کند روح او به وادی السلام در شهر نجف ملحق می شود.


تور کربلا هوایی از تهران مقام امام زمان (عجّ):

مقام امام زمان (عج) در گورستان وادی السلام واقع شده است . این مکان به امام عصر (عج) نسبت داده شده است و به همین خاطر مردم این مکان را مقدس می دانند.


تور کربلا هوایی از تهران آرامگاه حضرت هود و حضرت صالح (علیهما السلام):

روایات و احادیثی مبنی بر مدفون شدن حضرت هود و حضرت صالح از پیامبران بنی اسرائیل در قبرستان وادی السلام در دست است.


تور کربلا هوایی از تهران مقام امام سجاد (علیه السلام):

جایگاهی در غرب شهر نجف اشرف منسوب به امام زین العابدین (ع) می باشد که در زمان زیارت قبر حضرت علی (ع) در آن مکان به نماز ایستاده اند .


تور کربلا هوایی از تهران مسجد صافی صفا :

در این مسجد حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام نماز خوانده اند در گوشه ای از این مسجد یکی از یاران حضرت قرار گرفته اند.

تور کربلا هوایی از تهران مسجد حنّانه :

یکی از مشهورترین مساجد شیعیان می باشد که بنا به روایات ، وقتی که سر بریده امام حسین علیه السلام در آن قرار گرفته است تعظیم و ناله کرده است ، از این رو به مسجد حنانه معروف شده است.

تور کربلا هوایی از تهران آرامگاه کُمیل بن زیاد نَخَعی :

کمیل از یاران با وفای حضرت علی علیه السلام است که دعای معروف کمیل دعایی می باشد که حضرت علی علیه السلام به کمیل آموخت و به نام دعای کمیل معروف شده است.

تور کربلا هوایی از تهران آرامگاه شیخ طوسی رحمه الله علیه :

شیخ طوسی مؤسس حوزه علمیه نجف می باشد . که پس از وفات در خانه خود دفن شد و این خانه بعدها تبدیل به مسجدی شد که مدت هزار سال حوزه علمیه نجف را در خود جای داد.

تور کربلا هوایی از تهران مسجد کوفه :

هر چند که مسجد کوفه در شهر کوفه می باشد اما چون در تور کربلا زمانی که در شهر نجف هستید این مسجد را نیز جزء مکان های زیارتی نجف آورده ایم . مسجد کوفه چهارمین مسجد مقدس جهان اسلام بعد از مسجدالحرام، مسجدالنبی و مسجدالاقصی است . می گویند مسجد کوفه توسط حضرت آدم علیه السلام طرح ریزی شده است.


تور کربلا هوایی از تهران مسجد سهله کوفه :

مسجد سهله نیز در نزدیکی مسجد کوفه و جزء جاهای دیدنی و زیارتی کوفه محسوب می شود . اما چون معمولا برنامه های زیارتی نجف (در تور کربلا و نجف)با بازدید از مسجد سهله همراه هست نام این مسجد را نیز در ق آورده ایم.

سایر مکان های زیارتی عراق :

مکان های زیارتی کربلا

مکان های زیارتی کاظمین

مکان های زیارتی سامرا

مکان های زیارتی کوفه

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 150 تاريخ : يکشنبه 19 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:38

زائران اجباری کربلا

این زائران کربلای حسینی با اجبار به تور کربلا اعزام شده اند. می گویید چرا با زور و اجبار ! بله اینها با زور و اجبار بدترین مردمان حال حاضر دنیا یعنی داعش مجبور به اعزام به تور کربلا ی معلی شده اند. کسانی که در خانه هایشان آرام و راحت زندگی می کردند تا اینکه داعش دست پخت چند دولت خارجی و ضد اسلام ، آنها را به ترک خانه و پناه به حضرت امام حسین ع کرده اند.

ما ایرانی ها تور کربلا می رویم ، این مردمان نیز تور کربلا ، این کجا و آن کجا!

اسمش علی بود؛ از آواره های ترکمان شمال عراق. با چشمهای معصوم و لبخندی به لب.
نزدیک یکسال بود خانه و زندگیشان را رها کرده و اواره شده بودند.
شش ماه زندگی و خواب و بازی اش مشترک شده بود با چند بچه ی هم سن و سال خودش و مادرهایشان در یک حسینیه ی کوچک در شهر کربلا.

جارو دستساز گرفته بود دستش و آشغالهای روی زمین را جارو میزد؛ صدایش کردم؛ نگاهش که به دوربین افتاد خندید و سرش را انداخت پایین و با همان لبخند جارو زد.
《علاوی!* مطمئن باش به زودی به شهر و خانه ات
برمیگری و دوباره با اسباب بازیهایت بازی میکنی و مدرسه میروی. نگذار لبخند معصومانه ات هیچوقت از صورتت پاک شود. فاستقم کما امرت 》

ما ایرانی ها تور کربلا می رویم ، این مردمان نیز تور کربلا ، این کجا و آن کجا!

تور کربلا اجباری


ورده، ورده شوف اهنا* ....
هرچه صدایش میکنم، سرش را بالا نمی آورد، فهمیده میخواهم عکس بگیرم و بی محلی میکند.
ورده، تنها بچه ای بود که نتوانستم با هیچ روشی دوست ش شوم و ارتباط بگیرم. مثل اسمش زیبا بود و ناز داشت ... ورده یعنی گل یا گل رز

ما ایرانی ها تور کربلا می رویم ، این مردمان نیز تور کربلا ، این کجا و آن کجا!

تور کربلا اجباری

ما ایرانی ها تور کربلا می رویم ، این مردمان نیز تور کربلا ، این کجا و آن کجا!

ده دقیقه نشد که با هم دوست شدیم. نه من حرف های عربی و ترکی شان را درست می فهمیدم، نه آنها حرفهای عربی فارسی من را؛ ولی دوست شدیم باهم. زینب ( دخترک سفیدروی مقنعه به سر وسط عکس) از بقیه خونگرم تر و اجتماعی تر بود، اسم بقیه را برایم گفت. علی، رقیه، زهرا، فاطمه ... رقیه کوچک ترینشان بود، یکسال هم نداشت. خواستم بپرسم شما یکسال است آواره شده اید، رقیه کجا دنیا آمده؟ رویم نشد .... گفتم جمع شوید یک عکس دسته جمعی بگیرم. ldquo;آلاrdquo; دختر شروشور پانزده ساله ای بود، رفت از کنار دیوار چند کاسه بشقاب آورد و جلوی بچه ها گذاشت، گفت این ظرفها هم در عکست باشد. عکس را که گرفتم، گفت دوربینت را بده، دستش دادم و طرز کار با دوربین و لنز را یادش دادم، شروع کرد به عکس گرفتن از بچه ها و در و دیوار. رقیه را بغل کردم و گفتم از ما عکس بگیر و بعد با مادر رقیه که هم سن خودم بود یک عکس سه نفره گرفتیم ... گفتم دوربین را بده تا از خودت عکس بگیرم قبول نکرد و خندید و فرار کرد.
چند روز است عکس هایشان را زیاد نگاه میکنم و دلم تنگ میشود برای خنده هایشان. برای زینب، علی، رقیه و آنهای دیگری که اسمشان را فراموش کردم.

ما ایرانی ها تور کربلا می رویم ، این مردمان نیز تور کربلا ، این کجا و آن کجا!

تور کربلا اجباری

ما ایرانی ها تور کربلا می رویم ، این مردمان نیز تور کربلا ، این کجا و آن کجا!

*عربها وقتی می خواهند پسربچه ای که اسمش علی است را با مهربانی صدا کنند، ldquo;علاویrdquo; یا ldquo;علوچrdquo; خطابش میکنند.

* شوف یعنی ببین، اهنا هم یعنی اینجا

پ ن: این عکس نوشته های سفر اربعین به عراق را در اینستاگرام گذاشته بودم، حیفم آمد اینجا نباشند.

داعش که به شمال عراق حمله کرد، هزاران خانواده شیعه، سنی، غیر مسلمان ساکن شهرهای شمالی عراق از خانه و شهرشان فرار کردند و آواره شدند. بچه های در عکس، چند خانواده ترکمن عراقی بودند که شش ماه بود در حسینیه ای در کربلا ساکن بودند.

بازنشر این مطلب: فارس نیوز

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 179 تاريخ : جمعه 17 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:52

تور کربلا از عید مبعث

عید مبعث به تمام دوستداران حق و حقیقت مبارک باد . از این عید تا عید نیمه شعبان به طور مرتب تور کربلا و نجف به منظور زیارت عتبات عالیات هر هفته انجام می گیرد. در صورتی که تمایل دارید تا در این ایام زائر تور زیارتی کربلای معلی باشید می توانید با ما تماس بگیرید.

ثبت نام تور هوایی کربلا

تور هوایی کربلا با هتل های درجه الف......

اقامت به مدت 7 شب و 8 روز.......

5 شب در کربلا و 2 شب در نجف........

هتل های برج الصفا،نور النجف،قصروالعباس،قصروالمولا و سایر هتل های درجه الف دیگر...

تور کربلا عید مبعث تا عید نیمه شعبان

 تور کربلا از عید مبعث تا نیمه شعبان

*********************************************

تور کربلا از عید مبعث تا نیمه شعبان

همراه با صبحانه ناهار شام.....

گشت های زیارتی.....

بیمه،ویزا......

همراه با همراهی مدیر کاروان ، مداح و آشپز ایرانی.......

و...

*************************************

تور کربلا و نجف تور درجه1 با هواپیما

تور هوایی کربلا با بهترین ایرلاین ها......

تور زیارتی کربلا و نجف با هتل های تاپ درجه الف......

*******************************

تذکرات و مدارک مورد نیاز برای سفر زیارتی به کربلا :

اصل پاسپورت و 2 قطعه عکس رنگی 4*3 زمینه سفید.

تور ها زیر نظر کارگزاران حج و زیارت و سازمان گردشگری صورت میگیرد.

در هتل های کربلا و نجف اتاق یکنفره وجود ندارد ودر صورت درخواست هزینه آن حساب میشود.

هزینه خروج از کشور و ورود به کشور عراق به عهده مسافر میباشد.

تور های زیارتی کربلا و نجف فقط هر 5شنبه انجام میگیرد.

تور های زیارتی خود را با سعادت سیر تجربه کنید.

سعادت سیر مجری مستقیم تور های زیارتی میباشد.

تور اقساطی کربلا را از ما بخواهید

سعادت سیر گیتی

تماس با...........................................43674367

کانتر مربوطه آقای صبوری

تماس........................................09372100835

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 182 تاريخ : پنجشنبه 16 ارديبهشت 1395 ساعت: 5:12

بسیاری از مفسّران قرآن کریم اعتقاد دارندکه آیه <<کهیعص>> که از حروف رمزی و مقطّعه میباشد به ماجرای کربلا و شهادت امام حسین (ع) اشاره کرددلیل این مفسران بر ارتباط آیه <<کهیعص>> با ماجرای کربلا، روایتی از <<سعد بن عبدالله قمی>> است که در کتب روایی از جمله <<کمال الدین وتمام النعمة>> شیخ صدوق (متولد نیمه اول قرن چهارم هجری) و <<احتجاج>> مرحوم طبرسی (متولد نیمه اول قرن ششم هجری) آمده است .

از کتاب های متأخر نیز می توان به <<تفسیر البرهان>> سیدهاشم بحرانی و <<بحار الانوار>> علامه مجلسی اشاره کرد که این روایت در آن ها ذکر شده است .

بر پایه این گزارش، سعد بن عبدالله قمی نقل می کند که در خدمت امام عسکری (ع) بودم و فردی از تأویل آیه کهیعص سئوال کرد. امام عسکری (ع) فرمود که از فرزندم <<مهدی>> پاسخ را دریافت کنید.

آن گاه امام زمان (عج) فرمودند: <<هذه الحروف من أنباء الغیب، أطلع الله علیها عبده زکریا علیه السلام، ثم قصّها علی محمد صلی الله علیه وآله، وذلک أن زکریا سأل ربّه أن یعلّمه أسماء الخمسة، فأهبط علیه جبرئیل فعلّمه إیاها، فکان زکریا إذا ذکر محمداً وعلیاً وفاطمة والحسن سُرِّی عنه همّه، وانجلی کربّه، وإذا ذکر الحسین خنقته العبرة ووقعت علیه البهرة! فقال ذات یوم: یا إلهی! ما بالی إذا ذکرت أربعا منهم تسلیّت بأسمائهم من همومی، وإذا ذکرت الحسین تدمع عینی وتثور زفرتی؟! فأنبأه الله تعالی عن قصته، وقال: (کهیعص) فالکاف اسم کربلاء، والهاء هلاک العترة، والیاء یزید وهو ظالم الحسین علیه السلام، والعین عطشه، والصاد صبره.>>

ماجرا از این قرار است که حضرت زکریا از پروردگارش درخواست کرد که <<اسماء خمسه طیبهrlm;>> را به وی بیاموزد.

خداوند متعال، جبرئیل امین را بر او فرو فرستاد و آن اسماء را به او تعلیم داد. حضرت زکریا هنگامی که نامrlm;های محمد (ص)، علی (ع)، فاطمه (س) و حسن (ع) را یاد میrlm;کرد، اندوه و ناراحتی اش بر طرف میrlm;شد و گرفتاریش از بین میrlm;رفت. امام هنگامی که از حسین (ع) یاد میrlm;کرد، بغض گلویش را میrlm;فشرد و مبهوت میrlm;شد.

به همین دلیل روزی از خداوند سبب این اندوه و ناراحتی را جویا شد و گفت: بارالها! چرا وقتی آن چهار نفر را یاد میrlm;کنم، آرامش میrlm;یابم و اندوهم بر طرف میrlm;شود، اما وقتی حسین را یاد میrlm;کنم، اشکم جاری و نالهrlm;ام بلند میrlm;شود؟

خدای تعالی او را از داستان شهادت امام حسین (ع) آگاه کرد و فرمود: <<کهیعصrlm;>>! <<ک>> نام کربلا و <<ه>> اشاره به کشته شدن عترت طاهره دارد. <<ی>> اشاره به نام یزید دارد که بر حسین (ع) ظلم کرد و <<ع>> اشاره به عطش و تشنگی آن امام و <<ص>> نیز نشان صبر و مقاومت ایشان است.

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 163 تاريخ : يکشنبه 12 ارديبهشت 1395 ساعت: 2:37

ثبت نام تور کربلا مختص کارمندان تماس بگیرید.

اماکن زیارتی کاظمین

این شهر بعد از نجف و کربلا سومین شهر مقدس عراق است و در شمال غربی بغداد و در سمت غرب رودخانه دجله قرار دارد رودخانه دجله آن را از بغداد جدا می کند. نام این شهر بر گرفته از نام مبارک حضرت کاظم علیه السلام است و از آنجایی که در این حرم حضرت موسی بن جعفر علیه السلام ( کاظم) و نواده او حضرت محمد بن علی علیه السلام ( جواد) مدفون میباشند<<کاظمین >>نام گرفته است پیشینه شهر کاظمین به سال 145 هجری قمری باز می گردد.در این سال جعفر فرزند منصور عباسی در گذشت و در گورستان این منطقه مدفون گردید و پس از او جمعی از قریشیان از آن جمله دو امام معصوم علیهما السلام در این گورستان به خاک سپرده شدند و همواره به نام <<مقابر قریش >>مشهور بوده است.لیکن بعدها به تدریج نام این بقعه به نام امروزی آن شهرت یافته است ساختمان کنونی حرم از ساخته های دوره آغازین صفویه و اضافات دوره های بعدی است.معماری و هنر دوره صفویه،از ایوانهای زیبا و کاشی کاریهای معرق نفیس و آینه کاریهای بدیع در آن به وضوح قابل مشاهده است.حرم مطهر دارای دو گنبد طلایی است که هر یک بر روی بقعه یکی از دو امام علیهما السلام قرار گرفته است.در زیر دو گنبد فضای مربع مستطیل است که میانه دو دیوار شرقی و غربی را دو ستون عظیم در بر گیرنده گنبدها اشغال کرده است،یک ضریح نقره ای قبر دو امام را با دو صندوق خاتم نفیس در بر دارد،با ورود از ایوان جنوبی،به نخستین رواق وسپس به درون حرم و گنبد خانه نخست در برابر قبر مطهر حضرت موسی بن جعفر علیه السلام قرار خواهیم گرفت و در پشت سر ایشان قبر مطهر حضرت جواد علیه السلام قرار دارد.پیرامون حرم چهار شبستان بزرگ قرار گرفته و رواقهای جنوبی و غربی هر یک به ایوانی زیبا و بزرگ راه دارد.مجموعه حرم و رواقها را سه صحن وسیع در بر دارد که صحن غربی به نام <<صحن قریش >>می باشد.برج و بارو و دروازه های هفت گانه صحن با معماری زیبا آن و کاشی کاری نفیس پراکنده در سر درها و کتیبه ها چشم بیننده را می نوازد.

برخی اماکن و ضمایم حرم مطهر:

مسجد صفوی،این مسجد از ساخته های شاه اسماعیل صفوی است که پس از تسخیر عراق آن را به سبک ساختمانهای عراقی ساخت.مسجد از زیبایی خاصی برخوردار است که حس تحسین بیننده را در برابرعظمت ستونهای ضخیم و طاقهای قوسی آن بر می انگیزد و دارای گنبد کاشی کاری بسیار کوتاهی است که به زحمت می توان آن را از درون صحن دید.در جنب محراب و منبر کهن مسجد،پنجره ای به درون رواق شمالی حرم مطهر باز شده است که از میان آن،ضریح مطهر قابل مشاهده است.

*آرامگاه خواجه نصیر الدین طوسی،وی از بزرگان جهان علم و دانش و از مشاهیر دانشمندان است که دوست و دشمن بر جلالت قدر و عظمت مقام او اتفاق نظر دارند.او در سال 672 ه.در گذشت.و در گور یکی از خلفای بنی العباس که در جوار حرم مطهر کنده و آماده شده بود مدفون گردید.بر روی بر او ضریحی فولادی و کهن قرار دارد.

*آرامگاه شیخ مفید،که در مشرق رواق جنوبی قرار دارد.وی از بزرگان شیعه وفقها و متکلمان چیره دست و توانا بود که در سال 413 ه.در گذشت.بر روی قبر او ضریحی فولادی و کهن قرار دارد و بر بالای قبرش،بر روی مرمر،قطعه شعری است که امام زمان علیه السلام در رثای فوت او سروده است:

لا صوت الناعی بفقدک انه*یوم علی آل الرسول عظیم*آرامگاه ابو القاسم جعفر بن محمد بن قولویه،از بزرگان و فقها و محدثین امامیه است.وی در سال 368 ه.در گذشت و آرامگاهش در مشرق رواق جنوبی به همراه قبر شیخ مفید است.

*آرامگاه سید مرتضی و سید رضی،این دو برادر از اعیان و مشاهیر و بزرگان امامیه در قرن پنجم هجری بشمار می آیند.قبر این دو تن در دو ساختمان جدا گانه بیرون صحن مطهر و در نزدیکی یکدیگر در جنوب شرقی دیوار صحن قرار دارد.

مسجد براثا

از مساجد کهن و مبارک شیعه است که در میانه راه کاظمین-بغداد در محله ای به همین نام واقع است.بنا بر روایات تاریخی،امیر المؤمنین علیه السلام هنگام باز گشت از جنگ با خوارج در نهروان،در این مکان نماز خوانده است.شیعیان از دیر باز در این مسجدرفت وامد داشته اند.

مسجد المنطقه

که در محله ای به همین نام واقع شده و به نام <<مسجد العتیقه >>هم شهرت دارد.بنا به گفته روایات،امیر المؤمنین علیه السلام در یکی از سفرهای خود،در این مسجد نماز گزارده است.

بغداد

شهر بغداد مشهورترین شهر جهان اسلام و پایتخت خلافت عباسیان بوده که پنج قرن بر بخش عظیمی از جهان اسلام حکمرانی نموده است.این شهر حوادث مهمی را به خود دیده و امروزه از میان ساختمانها و مساجد و مدارس و مقابر،تنها بخش اندکی از آن عظمت کهن را می توان دید که از سیلابها و آتش سوزیها و جنگ و غارتها جان سالم به در برده است.

1-آرامگاه نواب اربعه،

اینان چهار تن از بزرگان و معتمدان شیعه در بغدادند که طی هفتاد سال دوران غیبت صغری،عهده دار ارتباط میان امام زمان علیه السلام و شیعیان بوده اند و اموال و نامه های شیعیان را به امام و پاسخ آن حضرت را به آنها منتقل می نمودند.این چهار تن عبارتند از:

*عثمان بن سعید عمری. (اواخر قرن سوم)

*محمد بن عثمان بن سعید عمری، (در سال 305 ه.در گذشت) .

آرامگاه این پدر و پسر در یکی از میادین مهم و مرکزی شهر بغداد به نام <<ساحه الخلانی >>، درون مسجدی به نام <<جامع الخلانی >>قرار دارد.بر روی قبر آن دو،ضریحی نقره ای و گنبدی بلند با کاشیهای سبز بر قرار است.

*حسین بن روح (متوفای سال 326 ه.) .

آرامگاه او در میان بازار کهن و قدیمی بغداد،معروف به <<سوق العطارین >>قرار دارد و دارای صحن و سرا و گنبد و ضریح است و زیارتگاه شیعیان می باشد.

*علی بن محمد سیمری (در سال 329 ه.در گذشت) .

آرامگاه او درون بازار مشهور به <<سوق الخفافین >>کمی پایین تر از مدرسه المستنصریه قرار دارد.

2-آرامگاه شیخ کلینی،

وی بزرگترین محدث و روایت نگار شیعی بشمار می رود و کتاب <<الکافی >>او یکی از چهار کتب روایی شیعه می باشد.وی در سال 329 ه.در بغداد در گذشت،امروزه مشهور میان مردم آن است که قبر وی در مسجد صفوی مشهور به تکیه مولوی خانه،در شرق بغداد (رصافه) و در نزدیکی پل شهدا می باشد.

3-سلمان فارسی

شهری است در چهل کیلو متری جنوب بغداد که نام آن بر گرفته از نام جناب سلمان فارسی است که در سال 36 یا 37 ه.و هنگامی که امیر مدائن بود،در آنجا در گذشت و هم اکنون دارای آرامگاه باشکوهی است.در کنار وی،حذیفة بن الیمان، (یکی از اصحاب پیامبر صلی الله علیه و آله) نیز مدفون است.گفتنی است در فاصله کوتاهی از این بقعه،ایوان کسری قرار دارد.

4-آرامگاه ادریس الحسنی،

وی نواده حسن مثنی فرزند امام حسن مجتبی علیه السلام است و امام زاده جلیل القدری است.قبر او در محله کراده واقع شده و دارای بقعه و بارگاه است و مردم بدو اعتقاد فراوانی دارند.

5-قبر بشر حافی،

وی از اعیان متصوفه است و بنا به نقل مورخان،مردی فاسق بود که لحظاتی چند شرف حضور امام کاظم علیه السلام را درک نمود و هدایت گردید.آرامگاهش در محله اعظمیه بغداد است.

6-قبر بهلول،

او پسر عموی هارون الرشید و از شیعیان پاک و وفادار بود و داستانهای او با منحرفین مشهور است.آرامگاهش در محله کرخ در نزدیکی قبر مشهور به <<ست زبیده >>می باشد

در شمال بغداد و در میانه بزرگراه بغداد-سامرا دو زیارتگاه وجود دارد که عبارتند از:

*حرم حضرت سید محمد،که در شهر بلد در 80کیلو متری شمال بغداد واقع است.و آن امام زاده عظیم الشان فرزند امام دهم حضرت علی الهادی علیه السلام است.مرتبه و مقام وی بگونه ای بود که تمامی شیعیان او را جانشین پدر بزرگوارش در امامت می دانستند،لیکن وی در سال 252 ه.وفات یافت و در این بقعه مدفون گردید.امروزه صحن و سرای وسیع و گنبد و گلدسته و حجره هایی،بقعه او را تشکیل می دهد.وی از احترام ویژه ای نزد مردم عراق برخوردار است،به گونه ای که کسی جرات سوگند دروغ خوردن به نام او ندارد.

*آرامگاه ابراهیم اشتر،وی فرزند مالک اشتر سردار رشید اسلام است.خود ابراهیم نیز از سرداران شجاع امیر المؤمنین و امام حسن علیهما السلام بود و در تمامی جنگها و پیکارها شرکت داشت و در جریان قیام مختار جنگ سختی با شامیان داشت و ابن زیاد را به هلاکت رساند.آرامگاه وی در سمت چپ بزرگراه بغداد-سامرا،پیش از شهر بلد قرار دارد و گنبد آبی بر افراشته کاشی کاری او از دور قابل رؤیت است.

ثبت نام تور کربلا مختص کارمندان تماس بگیرید.

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 165 تاريخ : جمعه 10 ارديبهشت 1395 ساعت: 6:08

ثبت نام تور کربلا فوری فوری ! هر لحظه که تصمیم بگیرید کربلا بروید ما آماده هستیم تا شما را با یکی از پروازهای زیارتی کاروان کربلا و نجف در همین هفته بفرستیم. فقط کافی است که شما بخواهید که کربلا بروید.

تور کربلا فوری

تور کربلا در فصل بهار - تور هوایی کربلا قیمت تور کربلا از تهران قیمت تور کربلا با هواپیمایی ماهان تور اقساطی کربلا تور زمینی کربلا تور زیارتی به کربلا تور زیارتی عتبات عالیات با هواپیما تور زیارتی کربلا تور عتبات تور عتبات عالیات تور عتبات عالیات هوایی تور عتبات هوایی تور نجف و کربلا با هواپیما تور نوروزی کربلا تورهای زیارتی کربلا تورهای هوایی کربلا.تور کربلا اردیبهشت و خرداد . تور هوایی عتبات عالیات تور هوایی کربلا

ثبت نام تور کربلا بهار 95

تور نجف و تورکربلا هوایی بهار 95

فروردین و اردیبهشت 95 با ما همراه باشید در تور هوایی زیارتی کربلا

اگر قصد زیارت کربلا و نجف اشرف را دارید می توانید همین حالا ثبت نام کربلا را انجام دهید فقط کافی است که با شماره های زیر تماس بگیرید

43674367..................................سعادت سیر

ثبت نام تور کربلا تور نجف و کربلا هوایی بهار 95

پکیج تور کربلا با هواپیما با هتل های درجه الف.......

اقامت به مدت 7 شب و 8 روز.......

5 شب در کربلا و 2 شب در نجف........

هتل های اقامت در کربلا و نجف برج الصفا،نور النجف،قصروالعباس،قصروالمولا و سار هتل های درجه الف دیگر...

تور کربلا بهار فروردین اردیبهشت خرداد

*********************************************

تور کربلا ارزان قیمت و مناسب

خدمات تور هوایی کربلا و نجف:

اقامت در هتل های درجه الف.......

همراه با صبحانه ناهار شام.......

گشت های زیارتی.....

بیمه،ویزا......

همراه با همراهی مدیر کاروان ، مداح و آشپز ایرانی.......

و...

*************************************

تور نجف ویژه فروردین ماه

تور هوایی کربلا با بهترین ایرلاین ها......

تور زیارتی کربلا و نجف با هتل های تاپ درجه الف......

*******************************

تور کربلا بهار فروردین اردیبهشت

تذکرات و مدارک مورد نیاز:

اصل پاسپورت و 2 قطعه عکس رنگی 4*3 زمینه سفید.

تور ها زیر نظر کارگزاران حج و زیارت و سازمان گردشگری صورت میگیرد.

در هتل های کربلا و نجف اتاق یکنفره وجود ندارد و در صورت درخواست هزینه آن حساب میشود.

هزینه خروج از کشور و ورود به کشور عراق به عهده مسافر میباشد.

تور های زیارتی کربلا و نجف فقط هر 4 شنبه انجام میگیرد.

تور های زیارتی خود را با سعادت سیر تجربه کنید.

سعادت سیر مجری مستقیم تور های زیارتی میباشد.

سعادت سیر گیتی

تور کربلا - تور هوایی کربلا قیمت تور کربلا از تهران قیمت تور کربلا با هواپیمایی ماهان تور اقساطی کربلا تور زمینی کربلا تور زیارتی به کربلا تور زیارتی عتبات عالیات با هواپیما تور زیارتی کربلا تور عتبات تور عتبات عالیات تور عتبات عالیات هوایی تور عتبات هوایی تور نجف و کربلا با هواپیما تور نوروزی کربلا تورهای زیارتی کربلا تورهای هوایی کربلا.تور کربلا اردیبهشت و خرداد . تور هوایی عتبات عالیات تور هوایی کربلا

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 205 تاريخ : چهارشنبه 8 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:46

تور کربلا اقساطی - تور کربلا هوایی - تور کربلا زمینی از شهر تهران

مسجد سهله

یکی از مکان های زیارتی کوفه ، مسجد سهله است که در نزد شیعیان جهان از ارزش و اعتبار ویژه ای برخوردار می باشد. مسجد سهله از جمله اماکن زیارتی می باشد که در تور کربلا زمانی که عزیزان زائر در شهر نجف اقامت دارند به زیارت این مسجد با عظمت نائل می شوند .

تور کربلا هوایی از تهران

مسجد سهله از مکانهای زیارتی کوفه و نجف

تور هوایی کربلا

جایگاه مسجد سهله


امام صادق علیه السلام خطاب به ابوبصیر فرمود: <<...مسجد سهله، اقامتگاه حضرت ادریس علیه السلام و حضرت ابراهیم خلیل الرحمان علیه السلام بود. خداوند، پیامبری را مبعوث نکرده، جز این که در مسجد سهله نماز گزارده است. مسجد سهله، پایگاه حضرت خضر علیه السلام است. کسی که در مسجد سهله اقامت کند، همانند کسی است که در خیمه رسول اکرم صلی الله علیه و آله اقامت کند. مرد و زن باایمانی یافت نمی شود، جز این که دلش به سوی مسجد سهله پر می زند. در مسجد سهله، تخته سنگی است که تمثال همه پیامبران بر آن نقش بسته است. احدی در مسجد سهله نماز نمی گزارد که با نیت راستین خدا را بخواند، جز این که خداوند او را با حاجت برآورده شده از آنجا برمی گرداند. احدی نیست که در مسجد سهله به خدا پناهنده شود، جز این که خداوند او را از آنچه بیم دارد پناه دهد>>.[۲]

تور کربلا هوایی از تهران

ابوبصیر عرض کرد: فضیلت بسیار بزرگی است! امام صادق علیه السلام فرمود: <<آیا برایت بیفزایم؟>> عرض کرد: بلى. فرمود: <<مسجد سهله، از آن بُقعه هایی است که خداوند دوست دارد او را در آنجا بخوانند. شب و روزی نیست که فرشتگان به زیارت مسجد سهله نشتابند و در آنجا به عبادت حق تعالی نپردازند. اگر من در آن سامان سکونت داشتم، هیچ نمازی را جز در مسجد سهله نمی خواندم. ای ابامحمد! اگر مسجد سهله هیچ فضیلتی جز فرودآمدن فرشته ها و اقامت پیامبران را نداشت، همین فضیلت بس بود، در حالی که این همه فضیلت دارد. آنچه از فضایل مسجد سهله برای تو بازگو نکردم، بیش از فضایلی است که برایت گفتم>>.

تور کربلا هوایی از تهران

ابوبصیر عرض کرد: آیا مسجد سهله، اقامتگاه دائمی حضرت قائم علیه السلام خواهد بود؟ فرمود: <<آری>>.[۳]

محل تقسیم غنایم مسلمانان پس از ظهور، مسجد سهله است.[۴] و امام پس از ظهور به اصلاح حدود این مسجد خواهند پرداخت.[۵]


مسجد سهله خانه ادریس نبی


امام صادق علیه السلام در روایتی دیگر فرمود: <<هنگامی که وارد کوفه شدى، به مسجد سهله برو و در آنجا نماز بگزار، آن گاه حاجت های مادی و معنوی خود را از خداوند بطلب که مسجد سهله خانه ادریس نبی بود. حضرت ادریس در آنجا لباس می دوخت و نماز می خواند. هر کس در مسجد سهله خدا را بخواند، برای هر حاجتی که مورد علاقه اش باشد، خداوند حاجت اش را برمی آورد، و در روز قیامت، او را تا رتبه حضرت ادریس بالا می برد، و او را از ناملایمات دنیا و نیرنگ های دشمنان پناه می دهد>>.[۶]

ثبتنام تور کربلا هوایی از تهران

در طول یازده قرن غیبت کبری حضرت بقیةالله ارواحنا فداه، هزاران نفر از شیعیان شیفته و منتظران دلسوخته، به قصد دیدار یار، از اقطار و اکناف جهان، به سوی مسجد مقدس سهله می شتابند، شب هایی را در آنجا بیتوته می کنند و با کعبه مقصود و قبله موعود مناجات می کنند. به دیدار جان جانان موفق می شوند، ولی به دلایلی دم فروبسته، راز دل را به احدی اظهار نمی کنند. در این میان، شمار اندکی از این نیک بختان یافت می شوند که علی رغم تحفظ و خویشتنداری که در کتمان توفیقات خود معمول داشته اند، رازشان برملا شده، به گوش دیگر دلسوخته ها نیز رسیده است. تعداد بسیار نادری از این عزیزان، داستان تشرفشان، به آثار مکتوب راه یافته در لابه لای کتب درج شده، به دست ما رسیده است.

با توجه به مشکلات فراوانی که در نقل این رویدادها هست، فقط اسامی شماری از این افراد سعادت مند که در مسجد سهله به حضور یار بار یافته و یا مورد توجه محبوب قرار گرفته اند، ثبت می شود تا مورد بررسی و مراجعه علاقه مندان قرار گیرد.

محمد بن ابی رواد رواسى، با محمد بن جعفر دهان، در یکی از ایام رجب، به قصد دیدار حضرت صاحب الأمر علیه السلام به مسجد سهله مشرف شدند. به هنگام بازگشت، در مسجد صعصعه، به محضر آن قطب دایرة امکان شرف یاب شدند، دعای معروف: <<اللهم یاذاالمنن السّابغة>> را از آن حضرت استماع کردند.[۷]

سید مهدی عباباف نجفی که هر شب چهارشنبه به مسجد سهله مشرف می شد، در نیمه شبى، به خدمت خورشید عالَم تاب شرف یاب شد و مشاهده کرد که در آن شب تار، در و دیوار مسجد چون روز، روشن بود.[۸] ثبتنام تور کربلا هوایی از تهران

حاج سید احمد اصفهانی (مشهور به خوشنویس) که در زمان میرزای شیرازی به سامرا مهاجرت کرده بود، روز جمعه اى در مسجد سهله به پیشگاه پیشوای انس و جان شرف یاب شد و فرمان یافت که همه روزه صبح گاهان، به نیابت از سوی حضرت صاحب الزمان علیه السلام زیارت عاشورا بخواند.[۹]

حاج علی نجفی با یک گروه یازده نفرى، هر شب چهارشنبه، به مسجد سهله مشرف شد. در یک شب چهارشنبه که مسئول شام فراموش کرده بود غذا بیاورد، بعد از اَعمال مسجد، به مسجد کوفه رفتند و در حجره ای بیتوته کردند و از شدت گرسنگى، خوابشان نبرد که ناگهان، خورشید جهان افروز به داخل حجره تشریف آورده، چای و برنج داغ به آنان مرحمت فرموده است.[۱۰]

محدث نورى، داستان یک سبزی فروش نجفی را نقل کرده که در شب های چهارشنبه به مسجد سهله می رفته و در یک شب ظلمانى، در مقام امام زمان علیه السلام، به محضر آن خورشید جهان افروز شرف یاب شده است. وجود حضرت مقام را بدون شمع و چراغ، چون روز روشن کرده بود.[۱۱] و نیز از یک مرد صالح سلمانی نقل می کند که چهل شب چهارشنبه، به مسجد سهله مشرف شده، در شب چهلم به دیدار محبوب شرف یاب شده، آن حضرتش او را به ملازمت پدر پیرش، توصیه فرموده است.[۱۲]

مسجد سهله وعده گاه دیدار امام زمان علیه السلام


حضرت آیت الله حاج میرزا مهدی اصفهانی (متوفی 1365 ق) مکرر در مکرر در مسجد سهله، برای ملاقات حضرت بقیةالله ارواحنافداه و رهایی از منجلاب افکار یونانی و التقاطى، استغاثه کرد. سرانجام روزی به هنگام بازگشت از مسجد سهله، در مقام هود و صالح، به محضر آن حضرت شرف یاب شد و این جمله نورانی را بر سینه مبارک آن حضرت مشاهده نمود: طلب المعارف من غیر طریقنا أهل البیت مساوقٌ لإنکارنا؛ طلب کردن معارف دینى، به جز از طریق ما اهل بیت، با انکار ما مساوی است.[۱۳]

حاج شیخ محمود کُمْلَه ای[۱۴] در ایام اقامتش در نجف اشرف، چهل شب چهارشنبه به مسجد سهله مشرف شد. در این مدت، تلاش زیادی کرد که معصیت نکند و ضمناً از غذاهای حیوانی نیز اجتناب کرد. در شب چهارشنبه 34 یا 35 به محضر مقدس مولا می رسد. مولا سفره ای پهن، و از او نیز برای صرف غذا دعوت می کند. او، عذر می خواهد و می گوید: <<من، در شرایطی هستم که غذای حیوانی نمی خورم>>. مولا می فرماید: <<آنچه شنیدى، معنایش این است که مثل حیوان نخور، نه آن که غذای حیوانی نخور>>.[۱۵]

آیت الله غروی فرمود، در ایام اقامت دوازده روزه ام در مسجد سهله، روزى مرحوم سهلاوى در مقام امام زین العابدین علیه السلام به من گفت: یک وقت، این جا را حفر کردند، به تخته سنگ سبز رنگ بسیار بزرگی رسیدند. روی آن سنگ، تصویرهایی نقش بسته بود. جنازه هایی مشاهده شد که قامتی بسیار رسا داشتند و مشخص بود که به تاریخ قبل از اسلام مربوط بودند.[۱۶]

تور کربلا هوایی از تهران
مسجد سهله و جایگاه شیخ محمد کوفی شوشتری

شیخ محمد کوفی شوشترى مقیم شریعة کوفه، از خوش بخت ترین انسان های عصر در رابطه با حضرت بقیة الله ارواحنا فداه بود. او مکرر به محضر جان جانان شرف یاب شد. تشرفاتش مورد قبول بزرگان نجف اشرف بود. یکی از تشرفاتش به این صورت بود که روزى، بعد از نماز مشغول تسبیح بوده، صدایی می شنود که <<ای شیخ محمد! اگر می خواهی حضرت حجت را ببینى، به سوی مسجد سهله بشتاب>> به سرعت، به سوی مسجد سهله حرکت می کند. درِ مسجد را بسته می بیند و مولا را مشاهده می کند که از طرف مسجد زید، به سوی سهله در حرکت است. در گوشه ای می ایستد و تماشا می کند که آیا مولا در می زند یا در مسجد خود به خود باز می شود. هنگامی که مولا به در مسجد می رسد، در به روی حضرتش باز می شود.[۱۷] و...[۱۸]
پانویس

ر.ک: کافى، ج 3، ص 495؛ تهذیب الأحکام، ج 3، ص 252؛ إثبات الهداة، ج 3، ص 453؛ وسائل الشیعة، ج 5، ص 267؛ بحارالأنوار، ج 100، ص 439؛ مرآت العقول، ج 15، ص 491؛ حلیةالأبرار، ج 5، ص 339؛ گزیدة کفایةالمهتدى، ص 279؛ ارشاد مفید، ج 2، ص 380؛ غیبت شیخ طوسى، ص 471؛ کشف الغمّة، ج 3، ص 253؛ المستجاد، ص 264؛ بحارالأنوار، ج 52، ص 331؛ مزار شیخ مفید، ص 25؛ المزارالکبیر، ص 134؛ نیز ر.ک: الصراط المستقیم، ج 2، ص 251.
المزارالکبیر، ص 134؛ بحارالأنوار، ج 100، ص 436؛ مستدرک الوسائل، ج 3، ص 417؛ نیز ر.ک: قصص الأنبیاء، راوندى، ص 80.
بحارالأنوار، ج 53، ص 11.
قصص الأنبیاء، قطب راوندى، ص 80؛ قصص الأنبیاء، جزائرى، ص 65؛ بحارالأنوار، ج100، ص 434؛ مستدرک الوسائل، ج 3، ص 413.
غیبت شیخ طوسى، ص 475؛ بحارالأنوار، ج 52، ص 333.
قصص الأنبیاء، قطب راوندى، ص 80؛ قصص الأنبیاء، جزائرى، ص 65؛ بحارالأنوار، ج 100، ص 434؛ مستدرک الوسائل، ج 3، ص 413.
اقبال الأعمال، ص 645؛ بحارالأنوار، ج 100، ص 447؛ کلمةالإمام المهدى، ص 301؛ صحیفةالمهدى، ص 50.
العبقری الحسان، ج 1، ص 103.
همان، ج 1، ص 113.
العقبری الحسان، ص 107.
نجم الثاقب، ص 499؛ جنةالمأوى، ص 135؛ بحارالأنوار، ج 53، ص 309.
جنةالمأوى، ص 61؛ بحارالأنوار، ج 53، ص 245؛ دارالسلام، ج 4، ص 421؛ المصطفی والعترة، ج 17، ص 222؛ المختار من کلمات الإمام المهدى، ج 1، ص 414.
أبواب الهدى، مقدمه، ص 46.
کُمله، نام محلی در نواحی لنگرود، در استان گیلان است.
سیمای آفتاب، ص 327؛ ره توشه مهدی یاوران، ص 160.
ما، شرح این ماجرا را در اجساد جاویدان، ص 42، به نقل از یکی از فضلای نجف اشرف آورده ایم.
العبقری الحسان، ج 1، ص 126.
مطالب مفصلتر در این رابطه را می توانید در منابع ذیل و خصوصاً مجله انتظار، ش 6، مقاله آقای علی اکبر مهدی پور و نیز در ماهنامه موعود ـ ش 39، مقاله آقای سید صادق سیدنژاد مطالعه نمایید.

تور کربلا هوایی از تهران-تور هوایی کربلا از تهران

تور کربلا...
ما را در سایت تور کربلا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tourofkarbala بازدید : 231 تاريخ : يکشنبه 5 ارديبهشت 1395 ساعت: 6:11